Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj56
mod_vvisit_counterWczoraj162
mod_vvisit_counterW tym tygodniu815
mod_vvisit_counterW tym miesiącu2381

Użytkownicy online

Naszą witrynę przegląda teraz 4 gości 

 

 

Poprawny CSS! Valid XHTML 1.0 Transitional

 

PDF Drukuj Email

 

acrobat Struktura organizacyjna Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim

 

Osoby zarządzające Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim:

 

Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim

  • mgr Elwira Palarczyk     tel. 32 455 62 00     e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Zastępca dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim

  • mgr Danuta Rassek     tel. 32 455 62 00     e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Główny księgowy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim

  • mgr Halina Molek     tel. 32 455 62 00 w. 24     e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

MOPS w Wodzisławiu Śląskim swoje zadania realizuje za pośrednictwem odpowiednich działów i komórek organizacyjnych, do których należą:

Dział Pomocy Środowiskowej
ul. Kubsza 28, tel. 32 455 62 00 wew. 23

do jego zadań należą:

  • rozeznanie potrzeb w zakresie pomocy społecznej;
  • nadzorowanie pracy wykonywanej przez pracowników socjalnych;
  • prowadzenie korespondencji dotyczącej klientów;
  • przyjmowanie klientów (porady, informowanie, wspieranie);
  • wydawanie zaświadczeń;
  • prowadzenie rejestru i korespondencji oświadczeń o stanie majątkowym;
  • organizacja i nadzór nad prowadzonymi przez Ośrodek akcjami;
  • prowadzenie i nadzorowanie realizacji programu PEAD oraz innych programów pomocowych;
  • wystawianie skierowań do instytucji charytatywnych i pomocowych;
  • współdziałanie z wszystkimi działami Ośrodka w związku z płynną realizacją zadań;
  • zapewnienie przepływu informacji w zakresie zadań realizowanych przez dział;
  • współpraca z organami administracji rządowej, wojewódzkiej i powiatowej.

W ramach Działu Pomocy Środowiskowej funkcjonuje Sekcja Rodzin Problemowych oraz 7 Rejonów, które w celu ułatwienia mieszkańcom kontaktu z pracownikami socjalnymi są zlokalizowane w różnych częściach miasta. Do zadań zatrudnionych tam pracowników socjalnych należy między innymi udzielanie pomocy w zaspokajaniu podstawowych potrzeb bytowych, rozwiązywaniu problemów oraz przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom w środowisku lokalnym.

SEKCJA ds. RODZIN PROBLEMOWYCH
ul. Kubsza 28, tel. 32 455 62 00 wew. 27

do jej zadań należą:

  • rozeznanie i ustalanie potrzeb w środowiskach problemowych w zakresie pomocy społecznej, a w szczególności w rodzinach środowisk zagrożonych patologiami społecznymi;
  • analizowanie i ocenianie zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej;
  • przeprowadzanie i sporządzanie wywiadów środowiskowych, kart informacyjnych i notatek służbowych wraz z załącznikami;
  • wnioskowanie w sprawie udzielania świadczeń;
  • prowadzenie pracy socjalnej;
  • prowadzenie procedury "Niebieskich Kart";
  • comiesięczne wizyty w środowiskach objętych procedurą "Niebieskiej Karty";
  • występowanie do Prokuratury z zawiadomieniem o popełnieniu przestępstwa wobec ofiar przemocy;
  • współpraca z organami administracji gminnej i powiatowej, Sądem Rejonowym, Prokuraturą Rejonową, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Policją, Strażą Miejską, Polskim Czerwonym Krzyżem, Ośrodkami Pomocy Społecznej, służbą zdrowia, zakładami karnymi oraz innymi instytucjami;
  • występowanie do Sądu z wnioskami o wydanie zarządzeń odnośnie wykonywania władzy rodzicielskiej w przypadku rażących zaniedbań wobec małoletnich, a także wniosków o zastosowanie środków wychowawczych wobec małoletnich zagrożonych demoralizacją;
  • występowanie do Sądu z wnioskami o wydanie zarządzeń odnośnie zastosowania środków nadzoru nad osobami mającymi trudności z przestrzeganiem zasad współżycia społecznego;
  • współuczestniczenie w zapewnieniu schronienia dzieciom przez umieszczenie w Rodzinnym Pogotowiu Opiekuńczym lub innych placówkach w sytuacji bezpośredniego zagrożenia;
  • współpraca z poradnią terapii uzależnień, Komisją ds Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, ośrodkami lecznictwa odwykowego w zakresie umieszczania  na leczenie stacjonarne klientów;
  • prowadzenie interwencji wobec osób uzależnionych od alkoholu i innych substancji psychoaktywnych;
  • współorganizowanie pomocy dla rodzin osób współuzależnionych;
  • prowadzenie działalności profilaktycznej mającej na celu zapobieganie sytuacjom powodującym konieczność udzielania pomocy społecznej;
  • uczestniczenie w organizowaniu spotkań i imprez mających na celu integrację społeczną klientów Ośrodka.

 

Dział Świadczeń POMOCOWYCH
ul. Kubsza 28, tel. 32 455 62 00 WEW. 26

do jego zadań należą:

  • sprawdzanie pod względem merytorycznym i formalno - rachunkowym sporządzanych przez pracowników socjalnych wywiadów;
  • przygotowanie decyzji administracyjnych z zakresu pomocy społecznej zgodnie z wnioskowaniem pracownika socjalnego;
  • prowadzenie rejestrów i pełnej dokumentacji udzielanych świadczeń;
  • prowadzenie akt klientów Ośrodka;
  • ustalanie zapotrzebowania  na środki finansowe w związku  realizacją świadczeń;
  • sporządzanie list wypłat świadczeń, poleceń przelewów;
  • merytoryczne potwierdzanie faktur i not obciążeniowych dotyczących świadczeń z pomocy społecznej oraz ich opisywanie;
  • sporządzanie zaangażowań dotyczących udzielanych świadczeń;
  • prowadzenie korespondencji dotyczącej domów pomocy społecznej;
  • prowadzenie archiwum Ośrodka i przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji;
  • organizowanie pogrzebów i prowadzenie w tym zakresie dokumentacji;
  • egzekwowanie należności nienależnie pobranych świadczeń;
  • monitorowanie przebiegu różnorodnych akcji związanych między innymi: opał, paczki świąteczne, Wigilia, Mikołaj, Dzień Dziecka, Dzień Matki itp.;
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pomocy dla kombatantów;
  • przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozpatrywanie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego;
  • przygotowywanie i wydawanie decyzji w sprawach dodatków mieszkaniowych;
  • zlecanie przeprowadzenia wywiadów środowiskowych dotyczących stanu majątkowego osób ubiegających się o przyznanie dodatku mieszkaniowego;
  • prowadzenie spraw związanych ze zwrotem niesłusznie przyznanego dodatku mieszkaniowego po wznowieniu postępowania;
  • prowadzenie ewidencji wypłat dodatków mieszkaniowych;
  • przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawach z zakresu pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów;
  • przygotowywanie i wydawanie decyzji w sprawach z zakresu pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów;
  • prowadzenie spraw związanych ze zwrotem niesłusznie przyznanej pomocy z zakresu pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów;
  • prowadzenie ewidencji wypłat pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów;
  • zapewnienie przepływu informacji w zakresie zadań realizowanych przez dział;
  • współdziałanie z wszystkimi działami Ośrodka w związku z płynną realizacją zadań; - współpraca z innymi instytucjami w zakresie zadań realizowanych przez dział.

 

Dział ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I ALIMENTACYJNYCH
ul. BOGUMIŃSKA 4, tel. 32 455 35 57

do jego zadań należą:

  • udzielanie informacji dotyczących uprawnień do świadczeń rodzinnych, świadczeń z zakresu ustawy o pomocy osobom uprawnionym do  alimentów oraz w sprawach postępowania wobec dłużników alimentacyjnych;
  • przyjmowanie, ewidencjonowanie, prowadzenie postępowań i rozpatrywanie wniosków dotyczących świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego oraz prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych;
  • gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych wnioskodawców oraz członków ich rodzin w zakresie określonym w ustawie o świadczeniach rodzinnych, ustawie
    o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej i ustawie o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
  • przygotowywanie i wydawanie decyzji alimentacyjnych, postanowień w sprawach indywidualnych z zakresu świadczeń rodzinnych, zaliczki alimentacyjnej, świadczeń
    z funduszu alimentacyjnego oraz postępowania wobec dłużników alimentacyjnych;
  • analiza sytuacji w zakresie płynności i  terminowości realizacji świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego w celu właściwej organizacji pracy i wywiązywania się z terminów ustawowych wynikających z obowiązujących przepisów;
  • przyjmowanie i przekazywanie odwołań od decyzji wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu;
  • wydawanie zaświadczeń na żądanie osoby ubiegającej się o ich wydanie oraz wskazywanie obowiązku zapłaty opłaty skarbowej, a także zwolnienia z opłaty skarbowej;
  • współpraca w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, zaliczki alimentacyjnej i dłużników alimentacyjnych ze starostwami powiatowymi, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, urzędami skarbowymi, sądami, komornikami, zakładami karnymi, ośrodkami pomocy społecznej, powiatowymi centrami pomocy rodzinie, powiatowymi urzędami pracy, zakładami pracy, szkołami, przedszkolami, policją, prokuraturą urzędami miast i gmin oraz innymi instytucjami;
  • występowanie o interpretacje przepisów prawa do Biura Radców Prawnych Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego, Wydziału Polityki Społecznej Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach oraz Zespołu Legislacji Departamentu Świadczeń Rodzinnych Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie;
  • współpraca w zakresie przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego z marszałkami województw, regionalnymi ośrodkami polityki społecznej oraz urzędami wojewódzkimi;
  • współpraca z dostawcami systemów informatycznych w zakresie wdrażania i udoskonalania systemów obsługujących zadania z zakresu świadczeń rodzinnych
    i alimentacyjnych;
  • sporządzanie list wypłat przyznanych świadczeń i przekazywanie ich do Działu Księgowości;
  • opracowywanie i realizacja planów budżetowych;
  • prowadzenie zaangażowań i przygotowywanie zapotrzebowania środków finansowych w zakresie realizowanych świadczeń;
  • opracowywanie okresowych informacji o przebiegu wykonania planu dochodów i wydatków budżetowych oraz ich zmian w części budżetu właściwej dla działu;
  • kompletowanie danych niezbędnych do sprawozdawczości z zakresu działania działu i sporządzanie sprawozdań rzeczowo - finansowych o zadaniach zrealizowanych ze środków z budżetu państwa wynikających z ustaw o świadczeniach rodzinnych i o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
  • prowadzenie spraw związanych z opłacaniem składek na ubezpieczenia emerytalno - rentowe i zdrowotne w zakresie realizowanych ustaw;
 

 

efs_info