Wpisy z Marzec, 2009

„Bal u żabek”- zabawy teatralne.

31 marca w grupie dzieci 3,4-letnich przeprowadzone zostało zajęcie pt. ” Bal u żabek- zabawy teatralne”. Przedszkolaki obejrzały przedstawienie kukiełkowe na podstawie opowiadania H. Bechlerowej pt. „O żabkach w czerwonych czapkach”

W  dalszej części zajęcia dzieci rozmawiały o podstawowych rodzajach form scenicznych /teatr lalek, teatr żywego aktora/,  różnych rodzajach lalek scenicznych /kukiełka, pacynka/ oraz o roli kostiumu, rekwizytów oraz charakteryzacji     /np. malowanie twarzy, fryzura, itp./ w teatrze żywego aktora.Zajęcie zakończyła zabawa tematyczna „W garderobie teatralnej” podczas, której dzieci wybierały spośród zgromadzonych na stolikach elementów kostiumów, pasujące do przydzielonych im ról np. bocian- dziób, biała peleryna; żaby- zielone ubrania, opaski i czapki w zielonym kolorze itp. Przebrane przedszkolaki zostały zaproszone na „Bal u żabek” gdzie w zabawie ruchowo- tanecznej interpretowały ruchem powierzoną im rolę.

„Zielony Dzień” w grupie dzieci 2,3 i 3,4-letnich.

26.03.2009 roku dzieci 2,3 oraz 3,4-letnie w ramach  „ZIELONEGO DNIA” bawiły się na na Balu Żabek. Głównym celem imprezy było przedstawienie koloru zielonego jako koloru przyjaznego dla środowiska, kształtowanie więzi emocjonalnych z przyrodą, rozwijanie wrażliwości na jej piękno oraz integracja dzieci z  różnych grup przedszkolnych.

Zabawa rozpoczęła się wesołym korowodem uroczych, zielonych żabek. Potem były pląsy  i tańce przy piosenkach o żabkach np. „Zielone żabki”,  ”Była sobie żabka mała”  itp. Zmęczone tańcami i śpiewem przedszkolaki odpoczywały przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej „Muzyka przyrody”. Następnie przedszkolaki, na podstawie opowiadania  Bechlerowej  ”O żabkach w czerwonych czapkach” dowiedziały się, że często zwierzęta kolorem swojego ciała przystosowują się do życia w danym środowisku, i zrozumiały, że kolor zielony jest barwą ochronną żab. Opowiadanie to było również inspiracją do działalności plastycznej dzieci: 2,3-latki malowały żabki, a 3,4-latki wykonywały żabki przestrzenne z rolek po papierze toaletowym i z zielonego kartonu. Po pracy dzieci znowu odpoczywały - tym razem jednak, po wypiciu smacznego zielonego soku, relaksowały się wykonując na plecach kolegi czy koleżanki „wiosenny masażyk”.  A potem znowu były tańce na „zielonej polanie”. To był naprawdę wyjątkowy dzień, który dostarczył naszym maluchom wielu wspaniałych przeżyć.

 

Pierwszy dzień wiosny w przedszkolu.

Wesoły korowód wyrusza z kukłą powtarzając rymowankę” niesiemy Marzannę wesołą gromadą, żegnamy zimę dmuchając na nią”. Dzieci przystroiły wiosenką kwiatowym wiankiem i zieloną pelerynką mówiąc „witają Cię wiosno małe przedszkolaki, zielone trawy i śpiewające ptaki”. Następnie dzieci z grupy 5,6-latki powitały Wiosnę razem z „wiosennym wiatrem” z kolorowych wstążek i piosenką „Przyszła Wiosna”. Później dzieci przeprowadziły „pierwszy wiosenny zwiad” i idąc śladami wiosny szykały jej oznak w ogrodzie i opowiadały o swoich spostrzeżeniach.

„Czym powitać cię wiosenko?”

Dzisiaj tj w piątek 20 marca dzieci z grup: 6 – latków, 5-latków, 4-  latków oraz 3-4 latków tradycyjnie wzięły udział w korowodzie Marzankowym. Dzieci ze swymi paniami – Alą, Gabrysią oraz Klaudią wcześniej przygotowały kukły symbolizujące Marzannę i wraz z nimi udały się do ogrodu przedszkolnego, gdzie przy wspólnych piosenkach, zabawach, okrzykach starały się przegonić zimę i zaprosić do nas Wiosnę. W czasie pobytu w ogrodzie dzieciom udało się usłyszeć śpiew ptaków, który był chyba oznaką szybkiego nadejścia wiosny.
Powrót do przedszkola odbył się przy dźwiękach instrumentów perkusyjnych ze śpiewem i  przy wiosennych okrzykach radości. Dzieci do swych sal wróciły bez Marzanny ale za to z pięknie przystrojonym, zielonym gaikiem. Po takim pożegnaniu zimy wiosna zawita pewnie już szybko!.

„Zielony ogródek „- uprawa ozdobnych roślin cebulowych w sali.

3,4-latki nie mogąc doczekać się kolorowej i ciepłej wiosny postanowiły założyć w kąciku przyrody  „zielony ogródek”. Przedszkolaki samodzielnie napełniały doniczki ziemią, a następnie oglądały cebulki hiacyntów, krokusów i przebiśniegów przez lupę, porównywały ich wielkość i kształt. W rozmowie z  „Zielonym skrzatem” dzieci dowiedziały się jakie warunki są niezbędne roślinom do rozwoju- ziemia, woda i słońce. Wiele frajdy dostarczyło dzieciom sadzenie cebulek, a następnie oznaczanie doniczek i podlewanie kwiatowych upraw.  Teraz 3,4-latki z niecierpliwością oczekują na to kiedy z tych małych cebulek wyrosną piękne, kolorowe kwiaty.

dalej »