Wodzisław Śląski: Pełnienia nadzoru inwestorskiego na zadaniu inwestycyjnym pn: Udrożnienie ruchu Etap I zadanie 5 - przebudowa ul. 26 Marca w Wodzisławiu Śląskim.
Numer ogłoszenia: 436600 - 2011; data zamieszczenia: 23.12.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Wodzisław Śląski , ul. Bogumińska 4, 44-300 Wodzisław Śląski, woj. śląskie, tel. 32 4590431, faks 32 72 187 03.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienia nadzoru inwestorskiego na zadaniu inwestycyjnym pn: Udrożnienie ruchu Etap I zadanie 5 - przebudowa ul. 26 Marca w Wodzisławiu Śląskim..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres inwestycji obejmuje w szczególności Część Etapu I budowy obwodnicy wewnętrznej Wodzisławia Śląskiego, obejmujący przebudowę fragmentu ul. 26 Marca od km 0+934,60 ÷ 1+365,30 tj. od skrzyżowania z ul. Radlińską do ronda Sallaumines bez przebudowy ww. skrzyżowań. Zadanie obejmuje swoim zakresem m.in. wykonanie następujących robót: przebudowę drogi, przebudowę chodników, przebudowę skrzyżowania, przebudowę zatok autobusowych, przebudowę kanalizacji deszczowej przebudowę sieci: wodociągowej, gazowej i teletechnicznej, przebudowę oświetlenia, budowę ekranów akustycznych. Zakres czynności i obowiązków jednostki pełniącej nadzór inwestorski zwanej dalej Inżynierem Kontraktu: Wymagania ogólne: Inżynier Kontraktu jako Przedstawiciel Zamawiającego: działa w jego imieniu i odpowiada za realizację Inwestycji zgodnie z przepisami prawa budowlanego, ustawy prawo zamówień publicznych oraz warunkami określonymi w umowie z Wykonawcą robót, decyzje, mające konsekwencje finansowe i terminowe dla realizacji Kontraktu, po wcześniejszym przygotowaniu ich rozstrzygnięcia wydaje wyłącznie w uzgodnieniu z Zamawiającym, samodzielnie podejmuje decyzje i sporządza opinie we wszystkich sprawach związanych z jakością robót, oceną jakości materiałów, oceną postępu robót, w sprawach związanych z interpretacją dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych, sprawach dotyczących akceptacji lub krytycznej oceny wypełniania warunków Kontraktu przez Wykonawcę oraz właściwej interpretacji prawnej wszelkich zaistniałych faktów i zdarzeń. Prowadzi korespondencję zewnętrzną dotyczącą inwestycji, wydaje na piśmie Wykonawcy polecenia, decyzje, opinie, zgody, akceptacje i wnioski, pełni swoją funkcję przy pomocy wieloosobowego Zespołu Nadzoru, którym kieruje i za pracę którego odpowiada, zapewnia system nadzoru ciągłego dla robót drogowych, a dla pozostałych branży w okresie wykonywania robót oraz przy ich rozliczeniu, Inżynier Kontraktu pozostaje do dyspozycji Zamawiającego również w okresie przerw w pracy Wykonawcy np. wstrzymanie robót w okresie zimowym i zapewnia dyżur co najmniej jednego z pracowników. Nadzór i wszystkie czynności nadzoru nad realizacją zadania będzie wykonywał zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa polskiego, w szczególności ustawą z dnia 7 lipca 1994 prawo budowlane z późniejszymi zmianami, ustawą z dnia 20 marca 1985 o drogach publicznych, ustawą prawo zamówień publicznych, kodeksem cywilnym oraz zgodnie z warunkami określonymi w dokumentach Kontraktowych - umowie na realizację robót, uczestniczy w zakresie określonym przez Zamawiającego w uzupełnianiu, składaniu informacji i dodatkowych wyjaśnień związanych z realizacją Projektu do Instytucji Pośredniczącej w przypadku wystąpienia takiej potrzeby Kierownik Zespołu Nadzoru, Inspektor Nadzoru robót drogowych, Zespół Inspektorów Nadzoru robót branżowych: Inspektor robót sieci zewnętrznych sanitarnych oraz gazowych, Inspektor robót sieci elektrycznych, Inspektor robót sieci telekomunikacyjnych. Warunki pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu. Kierownik Zespołu Nadzoru pełni rolę Koordynatora i winien posiadać uprawnienia budowlane uprawniające go do nadzorowania robót drogowych. Nie zezwala się na łączenie funkcji Kierownika Zespołu Nadzoru i Inspektora Nadzoru. Pozostali inspektorzy nadzoru są odpowiedzialni w zakresie swoich uprawnień. Inżynier Kontraktu przed rozpoczęciem robót przedstawi Zamawiającemu Program Zapewnienia Jakości swych usług wykonywanych bezpośrednio na budowie, zawierający :kwalifikacje, uprawnienia i doświadczenie zawodowe pracowników Nadzoru, , opis dysponowanego laboratorium i jego możliwości przeprowadzania badań, wykaz sprzętu do wykonywania badań polowych dla robót drogowych. poprzez zatrudnionych Inspektorów Nadzoru z uprawnieniami do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie , realizuje obowiązki przypisane dla Nadzoru Inwestorskiego. Szczegółowe zadania i obowiązki Inżyniera Kontraktu. Inżynier Kontraktu co najmniej dwa razy w miesiącu organizuje rady budowy z udziałem Wykonawcy, Podwykonawców i Przedstawicieli Zamawiającego, sporządza z nich protokoły i przekazuje je zainteresowanym stronom w terminie 7 dni, przekazuje Zamawiającemu informację dotyczącą planowanej wysokości płatności dla Wykonawcy na kolejny miesiąc, Inżynier Kontraktu sporządza i dostarcza Zamawiającemu we wskazanych przez niego terminach, kwartalne sprawozdania o postępie robót, weryfikuje i zatwierdza Harmonogram rzeczowo-finansowy Wykonawcy robót i jego uaktualnienia. W przypadku nie przedstawienia przez Wykonawcę uaktualnionego Harmonogramu rzeczowo-finansowego w czasie określonym w umowie z Wykonawcą robót, Inżynier Kontraktu ma prawo wstrzymać płatność faktury dla Wykonawcy, na prośbę Zamawiającego udziela opinii i sprawdza dokumentację projektową, szczegółowe specyfikacje techniczne dla robót, w zakresie przyjętych rozwiązań projektowych, ich wykonalności, technologii robót, zastosowanych materiałów, itp., sprawdza i opiniuje rysunki robocze Wykonawcy i wprowadza niezbędne korekty, sprawdza wytyczenia robót oraz wydaje Wykonawcy dyspozycje, sprawdza, zatwierdza i dokonuje korekt w zestawieniach dotyczących urządzeń, sprzętu i siły roboczej Wykonawcy oraz rachunków, faktur i innych wykazów, powiadamia stosowne władze i Zamawiającego w przypadku odkrycia wykopalisk, niewybuchów i niewypałów, uczestniczy wraz z Zamawiającym w przekazaniu placu budowy, Inżynier Kontraktu przy pomocy swego Personelu kontroluje i dba o należytą jakość wykonywanych robót. Sprawdza pracę i wszelkie roboty Wykonawcy na budowie oraz powiadamia go o stwierdzonych wadach, usterkach i uchybieniach a w szczególności: weryfikuje i zatwierdza wszelkie źródła pozyskiwania materiałów wbudowywanych w obiekty stałe, decyduje o dopuszczeniu lub odrzuceniu do stosowania receptur, materiałów, prefabrykatów, w tym mieszanek mineralno - bitumicznych, betonów do wszystkich elementów, w tym sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji robót, kontroluje laboratorium Wykonawcy w celu sprawdzenia, czy stosowane urządzenia pomiarowe i sprzęt laboratoryjny Wykonawcy posiadają ważną legalizację, zostały prawidłowo wykalibrowane i odpowiadają wymogom norm określających procedurę badań. Uczestniczy w badaniach przeprowadzanych w laboratorium Wykonawcy w czasie trwania budowy, w przypadku stwierdzenia wad i usterek ustala rodzaj i zakres koniecznych do wykonania robót poprawkowych, zleca je na piśmie Wykonawcy oraz poświadcza ich usunięcie przez Wykonawcę, jeżeli zachodzi taka potrzeba, zleca odsłonięcie ukończonych robót i, lub usunięcie i zastąpienie właściwymi materiałami i,lub robotą, sprawdza punkty głównych wytyczonych obiektów, wykonuje ocenę geotechniczną w sytuacjach tego wymagających, wykonuje kontrolne badania polowe i laboratoryjne w sytuacjach budzących wątpliwości odnośnie wyników badań Wykonawcy oraz w celu zapewnienia należytej kontroli wykonywanych robót, uczestniczy w kontrolach przeprowadzanych przez Nadzór Budowlany i inne organy uprawnione do kontroli oraz odpowiada za realizację ustaleń i decyzji podjętych podczas tych kontroli, przyjmuje wystąpienia Wykonawcy w sprawach dotyczących realizacji przedmiotu umowy i przedstawiania mu w tych kwestiach rozstrzygnięcia, kontroluje dziennik budowy prowadzony przez Wykonawcę, Inżynier Kontraktu czuwa nad bezpieczeństwem na placu budowy a w szczególności: upewnia się przed rozpoczęciem robót, że zostały spełnione wymagania dotyczące bezpieczeństwa ruchu obejmujące też poruszanie się po terenie budowy, udziela Wykonawcy porad w sprawach dotyczących bezpieczeństwa personelu na terenie budowy i bezpieczeństwa robót, wydaje polecenia Wykonawcy do wykonania robót lub podjęcia niezbędnych przedsięwzięć jakie mogą być konieczne, aby uniknąć lub zmniejszyć ryzyko wypadku, w przypadku odstąpienia przez Wykonawcę od realizacji kontraktu wystawia potwierdzenie finansowe za roboty wykonane, wydaje zaświadczenie, że Kontrakt na skutek wystąpienia siły wyższej stał się bezskuteczny oraz określa wartość wykonanych robót, zawiadamia Przedstawiciela Zamawiającego o wszelkich sprawach odnoszących się do wykonania umów, w tym również ustaleń dotyczących roszczeń Wykonawców, sprawdza realizację warunków ustalonych w decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej i w innych decyzjach i uzgodnieniach opiniujących inwestycję i odpowiada za wykonanie warunków wynikających z tych decyzji, współpracuje z Zamawiającym w zakresie prawidłowego utrzymania dróg w rejonie budowy przyległych jak i objazdowych, Inżynier Kontraktu przed podjęciem decyzji w szczególności w nw. sytuacjach winien uzyskać akceptację Zamawiającego: wprowadzania zmian w robotach i dokumentacji projektowej, zatwierdzania podzlecania jakichkolwiek robót przez generalnego Wykonawcę, zlecania robót zwiększających koszt inwestycji, postanowienia o przesunięciu terminu zakończenia robót, usunięcia kierownika budowy z terenu budowy, potwierdzenia zakończenia robót, wydawania opinii dotyczących projektu organizacji ruchu, oznakowania, ustalenia długości odcinków roboczych itp., wnioskowania zmiany oznakowania i organizacji ruchu w trakcie trwania robót, Inżynier Kontraktu ma prawo do podejmowania samodzielnych działań, a w szczególności: akceptacji osoby na kierownika robót wyznaczonego przez Wykonawcę oraz wycofaniu akceptacji już wcześniej wydanej, w uzasadnionych przypadkach usunięcia z placu budowy osób niekompetentnych lub innych osób zatrudnionych przez Wykonawcę, wyrażenia zgody lub wstrzymania wykonywania przez Wykonawcę prac w trudnych warunkach atmosferycznych, zabezpieczenia budowy przez Wykonawcę zgodnie z Warunkami Kontraktu, jeżeli zachodzi taka konieczność, wnioskowania do Wykonawcy o niezbędne ekspertyzy i badania techniczne, żądania wstrzymywania robót w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z przepisami: o ruchu drogowym, BHP i ppoż., warunkami technicznymi, normami, sztuką budowlaną, szczegółowymi specyfikacjami technicznymi i projektem, opiniowania Programu Zapewnienia Jakości oraz Programu Technologii i Organizacji Robót oraz Plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia przedstawionych przez Wykonawcę przed rozpoczęciem Robót, kontroluje i egzekwuje od Wykonawcy należne płatności dla Podwykonawców za roboty przez nich wykonane. W przypadku braku potwierdzenia płatności Podwykonawcom, wstrzymuje płatność dla Wykonawcy. Oświadczenie potwierdzenia płatności winno spełniać i zawierać następujące warunki: podpis osoby upoważnionej reprezentującej Podwykonawcę oraz jego dokładną nazwę wraz z adresem, okres rozliczeniowy, którego dotyczy, zakres robót wykonanych przez Podwykonawcę, dokładną nazwę i adres firmy oraz Miasta Wodzisław Śląski, wobec którego Podwykonawca nie będzie miał roszczeń, nazwę inwestycji, termin uregulowania zaległości, w razie potrzeby kopię przelewu z wyciągu bankowego na konto Podwykonawcy, stwierdza każdorazowo konieczność pobytu projektanta na budowie, występuje do projektanta w celu uzyskania wyjaśnień w sprawie wątpliwości związanych z zawartymi w projekcie rozwiązaniami, dokonuje odbioru technicznego: robót zanikających, ulegających zakryciu, odbioru częściowego i końcowego robót oraz prac z zakresu obsługi geodezyjnej, w przypadku wystąpienia na budowie robót dodatkowych lub zamówień dodatkowych zobowiązany jest do sporządzenia stosownej argumentacji i dokumentacji, w odniesieniu do przepisów Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, potwierdzającej wystąpienie konieczności i formy - aneks do umowy czy nowa umowa zlecenia wykonawcy tychże prac, wraz z przedstawicielem Zamawiającego uczestniczy w przekazaniu robót wraz z wymaganą dokumentacją poszczególnym Gestorom Sieci na warunkach określonych przez nich w umowach, porozumieniach zawartych z Zamawiającym oraz w wydanych warunkach technicznych i innych dokumentach, świadczy pomoc w sporządzaniu dowodów przekazania środków trwałych OT, przeprowadza przegląd przedodbiorowy robót i sporządza listę usterek i wad, po zgłoszeniu przez Wykonawcę zakończenia robót Inżynier Kontraktu: wyznacza termin odbioru końcowego robót i powiadamia o tym wszystkie zainteresowane strony, uczestniczy w odbiorze końcowym robót, w przypadku stwierdzenia wad w trakcie odbioru, odbiór przerywa się. Wznowienie odbioru następuje po usunięciu przez Wykonawcę wszystkich stwierdzonych wad, stwierdza zakończenie robót, nadzoruje skompletowanie 1 egzemplarza archiwalnego dokumentacji powykonawczej projektu z wszystkimi wymaganymi rysunkami roboczymi i warsztatowymi, sprawdza kompletność i prawidłowość operatu kolaudacyjnego oraz przedkłada go Zamawiającemu, Ponadto Inżynier Kontraktu jest zobowiązany do: weryfikacji przedmiaru robót pod kątem zgodności z dokumentacją projektową wraz z uwzględnieniem specyfiki wydzielenia do realizacji pojedynczego zadania z Etapu I szczególnie uwzględniając specyfikę przebudowy urządzeń liniowych, weryfikacja dokumentacji projektowej pod kątem uzgodnień i warunków w niej zawartych, aktualizacji kosztorysu inwestorskiego, wykonanie i uzyskanie zatwierdzenia projektu stałej organizacji ruchu uwzględniającego dowiązanie przebudowanego odcinka ul. 26 Marca do istniejącego układu skrzyżowania z ul. Radlińską, sporządzenia i dostarczenia Zamawiającemu kwartalnego rozliczenia rzeczowego i finansowego robót do 3 dnia miesiąca następującego po zakończeniu danego kwartału zgodnie z wzorem przekazanym przez Zamawiającego, przedstawienia Zamawiającemu końcowego rozliczenia rzeczowego i finansowego robót wraz z opinią techniczną i raportem końcowym do 15 dni od dokonania końcowego odbioru robót, na polecenie Zamawiającego do wykonania wszelkich innych czynności nie wymienionych w niniejszej umowie, jakie okażą się niezbędne dla prawidłowego przebiegu realizacji Kontraktu i zabezpieczenia interesów Zamawiającego. Zadania i obowiązki Inżyniera Kontraktu podczas trwania okresu gwarancyjnego zadania inwestycyjnego. W okresie gwarancji, tj. w ciągu 5 lat od odbioru końcowego zadania Inżynier Kontraktu jest zobowiązany: brać udział w przeglądach dotyczących prawidłowości wykonania umowy na każde żądanie Zamawiającego w okresie obowiązywania gwarancji, jednakże nie częściej niż co 3 miesiące w pierwszym roku i co 6 miesięcy w latach następnych, uczestniczyć w kontrolach prowadzonych u Zamawiającego przez podmioty upoważnione do jej przeprowadzenia w okresie gwarancji.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga składania wadium w wysokości 2.500,00 zł. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego - Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy PEKAO S.A. o Rybnik 19 1240 4357 1111 0010 3970 9094, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm..

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość wystąpienia następujących istotnych zmiany umowy, zgodnie z art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych: Zmiana wynagrodzenia w przypadku zmiany stawki podatku VAT. Zmian terminu realizacji przedmiotu zamówienia, jeżeli konieczny będzie dodatkowy czas na wykonanie robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności: Zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy np. zmiana numeru rachunku bankowego, Zmiana osób, przy pomocy których wykonawca realizuje kontrakt na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnienia, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, zmiana osób przy pomocy których wykonawca realizuje kontrakt, a od których wymagano określonego doświadczenia lub wykształcenia na inne legitymujące się doświadczeniem i wykształceniem spełniającym wymogi. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w punkcie 1 i 2 , jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę. Dokonanie zmiany, o której mowa w pkt. 1 wymaga podpisania aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wodzislaw-slaski.bip.info.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Biuro Zamówień Publicznych ul. Bogumińska 4 44-300 Wodzisław Śl..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.01.2012 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miasta Biuro Obsługi Klienta ul. Bogumińska 4 44-300 Wodzisław Śl..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Termin realizacji zamówienia Od dnia podpisania umowy do 31.12.2012 z tym, że część zakresu umowy tj. weryfikacji przedmiaru robót pod kątem zgodności z dokumentacją projektową wraz z uwzględnieniem specyfiki wydzielenia do realizacji pojedynczego zadania z Etapu I szczególnie uwzględniając specyfikę przebudowy urządzeń liniowych, weryfikacji dokumentacji projektowej pod kątem uzgodnień warunków w niej zawartych, aktualizacji kosztorysu inwestorskiego, wykonanie i uzyskanie zatwierdzenia projektu stałej organizacji ruchu uwzględniającego dowiązanie przebudowanego odcinka ul. 26 Marca do istniejącego układu skrzyżowania z ul. Radlińską. Musi być wykonany w terminie 45 dni od dnia podpisania umowy. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 Projekt realizowany w ramach Programu Rozwoju Subregionu Zachodniego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie