Wodzisław
Śląski: Rozbudowa budynku Szkolno-Przedszkolnego nr 3 wraz z
zagospodarowaniem terenu szkolnego w Wodzisławiu Śl. w dzielnicy Radlin
Numer ogłoszenia: 211742 - 2010; data zamieszczenia: 15.07.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Wodzisław Śląski , ul. Bogumińska 4, 44-300 Wodzisław Śląski, woj. śląskie, tel. 032 4590431, faks 032 4552463.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa budynku Szkolno-Przedszkolnego nr 3 wraz z zagospodarowaniem terenu szkolnego w Wodzisławiu Śl. w dzielnicy Radlin.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje : Wykonanie robót budowlanych, Wykonanie pełnej dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą oraz czynności niezbędnych w celu uzyskania pozwolenia na użytkowanie, Wykonanie innych robót, usług niezbędnych do prawidłowego zrealizowania przedmiotu zamówienia , Wykonanie i montaż tablicy informacyjnej o realizacji zadania z blachy ocynkowanej o gr.0,75 mm oklejonej wydrukiem wielkoformatowym + konstrukcja stalowa wykonana z profili zamkniętych( powyżej 2,0 m od podłoża) wraz z robotami towarzyszącymi - 1 szt o wymiarach 200 cm x 125 cm zgodnie z wzorem, który Zamawiający przekaże wykonawcy wyłonionemu w niniejszym przetargu, Zlecenie wymaganych nadzorów branżowych, Opracowanie świadectwa charakterystyki energetycznej zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 06 listopada 2008r. w sprawie metodologii obliczania charakterystyki energetycznej budynku i lokalu mieszkalnego lub części budynku stanowiącej samodzielną całość techniczno-użytkową oraz sposobu sporządzania i wzorów świadectw i ich charakterystyki energetycznej ( Dz.U. 201/2008 poz.1240 ). Roboty budowlane obejmują dwa zadania w następującym zakresie: zadanie 1 - roboty wykończeniowe w pomieszczeniach powstałych na ostatniej kondygnacji segmentu A, roboty rozbiórkowo-remontowe budynku szkoły, instalacje wewnętrzne, przyłącze kanalizacji deszczowej, zagospodarowanie terenu wokół szkoły. Zadanie 2 - termomodernizacja budynku.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.42.00-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony w przypadku, gdy Wykonawca:wykaże się realizacją robót o podobnym zakresie tj. wykaże realizację zamówień porównywalnych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich 5 lat - roboty związane z budową lub przebudową budynku użyteczności publicznej o wartości min. 2 mln zł brutto. Za wykonanie zamówienia odpowiadającego swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia Zamawiający uważać będzie wykonanie co najmniej 2 zamówień obejmujących łącznie niżej wymienione rodzaje robót budowanych: a. ogólne roboty remontowo -budowlane, b. roboty instalacyjne w zakresie wew. instalacji wod.-kan., wentylacji, centralnego ogrzewania, elektrycznej, roboty związane z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu. Wykaże realizację co najmniej 2 zamówień w okresie 5 lat obejmujących roboty związane z dociepleniem budynków o wartości min. 300 tys. zł brutto. W przypadku zrealizowania przez Wykonawcę docieplania łącznie z robotami określonymi w pierwszym myślniku, Zamawiający zaliczy wykonanie docieplenia , jednak wówczas wartość zamówienia zwiększa się do min.2,3 mln zł . Wykaże realizację co najmniej 1 zamówienia obejmującego wykonanie boiska o nawierzchni trawiastej o wartości min.200 tyś. zł brutto, wykaże realizację co najmniej dwóch usług w zakresie opracowania świadectw charakterystyki energetycznej.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony w przypadku, gdy Wykonawca: wykaże dysponowanie osobami z uprawnieniami i przynależnością do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia i pełniących następujące funkcje: Kierownik budowy . Minimalne wymagania : - uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej , - przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, - 5 letni staż pracy zawodowej licząc od od daty wydania uprawnień budowlanych do dnia upływu skradania oferty, - oświadczenie o kierowaniu robotami budowlanymi związanymi z realizacją co najmniej 2 budynków , w tym 1 użyteczności publicznej, Kierownik robót sanitarnych. Minimalne wymagania : - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych wodociągowych i kanalizacyjnych, - przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa - oświadczenie o kierowaniu robotami związanymi z realizacją co najmniej 2 budynków Kierownik robot elektrycznych i elektroenergetycznych. Minimalne wymagania - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, - przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, - oświadczenie o kierowaniu robotami związanymi z realizacją co najmniej 2 budynków , Kierownik robót drogowych. Minimalne wymagania : - uprawnienia budowlane z specjalności drogowej, - przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, osoba posiadająca uprawnienia w zakresie sporządzenia świadectw charakterystyki energetycznej w rozumieniu art.5 ust.8 ustawy z dnia 07 lipca 2004 r. Prawo budowlane ( Dz.U. Z 2006 Nr 156 poz 118 z póź. zmianami).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
kosztorys ofertowy sporządzony metodą kalkulacji uproszczonej
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zmiany treści zawartej umowy możliwe są jedynie w trybie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych i mogą nastąpić tylko na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności.1.1. Zmiana treści umowy w zakresie zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia lub przesunięcia terminu odbioru robót, możliwa jest w przypadku : a)wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych mających wpływ na prawidłowe prowadzenie robót budowlano - montażowych, lub uniemożliwiających ich prowadzenie (zapisane w dzienniku budowy) - przedłużenie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile trwały warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót, b)konieczności zmiany dokumentacji projektowej wynikłej w trakcie realizacji inwestycji - zmiana terminu realizacji zamówienia o tyle dni, ile trwało przeprojektowanie, c)zmiany producenta materiałów/urządzeń, wycofania materiałów/ urządzeń z użycia - zmiana terminu wykonania zamówienia o czas potrzebny na zakup nowych materiałów urządzeń, d)wystąpienia zdarzeń losowych - klęska żywiołowa - zmiana termin wykonania zamówienia o tyle dni, ile trwało wstrzymanie robót, e)konieczności wykonania robót dodatkowych zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, opóźniających lub wstrzymujących realizację robót zasadniczych (termin wykonania zamówienia może ulec zmianie o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu wykonywania robót zasadniczych z tego powodu), f)wykonania robót przewidzianych w dokumentacji technicznej opisującej przedmiot zamówienia, jednak nie wykazanych w przedmiarze i nie ujętych w kosztorysie ofertowym, g)zmiany ilościowej i wartościowej pozycji kosztorysowych, h)pozyskania środków zewnętrznych na przedmiotową inwestycję ( możliwość skrócenia terminu). 1.2. Zmiana treści zawartej umowy w zakresie zmiany wynagrodzenia w sytuacji gdy: a) zajdzie konieczność wykonania robót, które zostały pominięte przez projektanta (w przedmiarze robót bądź w projekcie budowlano-wykonawczym) a których wykonanie jest niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotowego zamówienia, b) wystąpią roboty zamienne spowodowane względami atmosferycznymi, gruntowo- wodnymi, błędami w dokumentacji technicznej, wycofaniem materiałów urządzeń i zastosowanie nowych materiałów pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy oraz innymi niemożliwymi do przewidzenia na etapie podpisania umowy, c)zajdzie konieczność zmiany technologii wykonania z uwagi na konieczność zastosowania innych rozwiązań technicznych i materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa oraz w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, d) nastąpi zmiana obowiązującej stawki VAT , e)zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna skutkująca niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ. 1.3. W razie wystąpienia powyższych przesłanek, Wykonawca jest zobowiązany do ich udokumentowania w sposób nie budzący zastrzeżeń (protokół konieczności, notatkę - powyższe dokumenty muszą być zaakceptowane przez projektanta) i przedłożone Zamawiającemu do zatwierdzania.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wodzislaw-slaski.bip.info.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta
Wydział Inwestycji Miejskich
ul. Bogumińska 4
44-300 Wodzisław Śl..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.08.2010 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miasta Wodzisławia Śl. ul. Bogumińska 4 44-300 Wodzisław Śl. Biuro Obsługi Klienta.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie