Uchwała Nr …………………. RADY MIEJSKIEJ WODZISŁAWIA ŚLĄSKIEGO z dnia ……………………. w sprawie przejęcia na własność gminy porzuconych pojazdów Fiat 126p o nr rej. KDO 0460 oraz Fiat 125p bez tablic rejestracyjnych. Na podstawie art. 50a ust. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r. Nr 58, poz. 515 z późn. zmianami) oraz § 8 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie usuwania pojazdów z dnia 2 sierpnia 2002 roku (Dz. U. z 2002 r. Nr 134, poz. 1133) Rada Miejska Wodzisławia Śląskiego uchwala, co następuje : § 1 1. Przejmuje się na własność gminy, po uprzednim powiadomieniu właściciela, porzucony pojazd marki Fiat 126 p o numerze rejestracyjnym KDO 0460. 2. Przejmuje się na własność gminy pozostawiony bez tablic rejestracyjnych, bez silnika pojazd marki Fiat 125 p. § 2 Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Wodzisławia Śląskiego. § 3 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Wodzisław Śl. dn. 12.12.2005 r. KSM.5232.VII-5/05 Pan Wacław Mandrysz Przewodniczący Rady Miejskiej Wodzisławia Śląskiego W roku 2000 Komenda Straży Miejskiej w Wodzisławiu Śl. na podstawie ówcześnie obowiązującego Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 stycznia 2000 roku w sprawie usuwania pojazdów i blokowania ich kół (Dz. U. Nr 5 poz. 64 ) usunęła z terenu miasta Wodzisławia Śl. następujące pojazdy : 1. W dniu 31.03.2000 roku samochód marki Fiat 126 p o nr rej. KDO 0460 (właściciel pojazdu został pisemnie poinformowany o usunięciu pojazdu z drogi na parking strzeżony firmy Leta sp. z o.o. w Wodzisławiu Śl. ul. Młodzieżowa 67 b), 2. W dniu 6.11.2000 roku wrak samochodu Fiat 125 p bez tablic rejestracyjnych i silnika, którego właściciela nie udało się ustalić. Pojazd ten został również usunięty na parking strzeżony w/w firmy Leta. Pojazdy te do dnia dzisiejszego nie zostały odebrane przez właścicieli z parkingu strzeżonego. W związku z powyższym na podstawie art. 50 a ust. 2 ustawy z dnia 20.06.1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 58, poz. 515 z późn. zmianami) pojazd usunięty w trybie określonym w ust. 1, nieodebrany na wezwanie gminy przez uprawnioną osobę w terminie 6 miesięcy od dnia usunięcia uznaje się za porzucony z zamiarem wyzbycia się. Pojazd ten przechodzi na własność gminy z mocy ustawy. Zaś zgodnie z § 8 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 sierpnia 2002 r. w sprawie usuwania pojazdów (Dz. U. Nr 134, poz. 11332 z późn. zmianami) o przejęciu pojazdu na własność gminy orzeka rada gminy. W związku z powyższym zwracam się o skierowanie do zaopiniowania przez merytoryczne Komisje Rady Miejskiej załączonego projektu odpowiedniej uchwały. |