Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Wodzisławia Śląskiego
 
kontakt | strona główna
Mapa serwisu
      Rejestr zmian Rejestr spraw
 
 
  Wyszukiwanie zaawansowane        Statystyka odwiedzin: 4270281

  Menu przedmiotowe
  Nabór na wolne stanowiska / Wolne stanowiska urzędnicze /  Rok 2008
Tytuł dokumentu: Nabór na stanowisko Głównej Księgowej Urzędu Miasta oraz Kierownika Biura Księgowości Budżetowej w Urzędzie Miasta Wodzisławia Śląskiego
Data utworzenia: 21.10.2008
Data na dokumencie:
Symbol dokumentu:
Typ dokumentu:

 

Prezydent Miasta Wodzisławia Śląskiego
ogłasza nabór na  stanowisko

Głównego Księgowego Urzędu Miasta oraz Kierownika Biura Księgowości Budżetowej

Miejsce pracy: Urząd Miasta Wodzisławia Śląskiego, ul. Bogumińska 4

Do obowiązków pracownika na tym stanowisku należeć będzie m.in.:
1. wykonywanie obowiązków Głównego Księgowego Urzędu Miasta Wodzisławia Śl., m.in.:
- prowadzenia rachunkowości jednostki;
- wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi;
- dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
- dokonywania wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych  i finansowych.
2. kierowanie pracami Biura Księgowości Budżetowej w zakresie wynikającym z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego (tj. zadań związanych z rachunkowością budżetową gminy i Urzędy jako jednostki samorządu terytorialnego), w tym nadzór nad zadaniami związanymi z terminowym ściąganiem, zabezpieczeniem i dochodzeniem roszczeń o charakterze cywilnoprawnym z zakresu działania Biura, obliczaniem wynagrodzeń (i innych składników wynagrodzeń) i zasiłków (jak chorobowych, macierzyńskich) dla pracowników  Urzędu Miasta i prowadzeniem związanej z tym dokumentacji (w sporządzanie listy płac), rozliczanie i opłacanie składek (ubezpieczenie zdrowotne, społeczne), obliczaniem podstawy wymiaru rent i emerytur, sporządzaniem informacji o wysokości wynagrodzeń i pobranego podatku do Urzędu Skarbowego, obliczaniem podatku dochodowego od osób fizycznych i sporządzaniem deklaracji podatkowych, wydawaniem zaświadczeń w zakresie wynagrodzeń pracowników, kontrolą i zatwierdzaniem kosztów delegacji służbowych, sporządzaniem sprawozdawczości budżetowej, prowadzeniem ewidencji opłat i innych należności z tytułów z zakresu działania Biura, nadzór nad prawidłowością stosowania przepisów dotyczących podatku VAT oraz  sporządzaniem odpowiednich deklaracji VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami, prowadzeniem ewidencji majątku trwałego i realizacją wynikających z odrębnych przepisów obowiązków w zakresie inwentaryzacji
3. analizowanie stanu środków na rachunkach bankowych i dokonywanie lokat terminowych wolnych środków, wykonywanie analiz finansowych (prognoz) w związku z zaciąganymi kredytami i pożyczkami, sporządzanie wymaganych prawem sprawozdań i bilansów dotyczących realizacji budżetu w tym bilansu skonsolidowanego, kontrola prawidłowości dyspozycji w zakresie wykonania budżetu pod względem zgodności z planami i zasadami gospodarki budżetowej.

Kandydat winien spełniać następujące wymagania:
1. Kandydat winien spełniać wymogi w zakresie wykształcenia i praktyki zgodnie z zapisami ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz.U.Nr 249, poz. 2104 z późniejszymi zmianami) dotyczące głównego księgowego jednostki sektora finansów publicznych, tj. winien być osobą która:
1/ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że przepisy odrębne uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;
2/ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
3/nie była prawomocnie skazana za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe;
4/spełnia jeden z poniższych warunków:
a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiada świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych lub certyfikat księgowy, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

2. Ponadto kandydat winien spełniać wymogi umożliwiające zatrudnienie na stanowisku Kierownika Biura Księgowości Budżetowej,  posiadać wykształcenie wyższe oraz 4 letni staż pracy,  w tym posiadać łącznie co najmniej dwuletni staż pracy:
a) na stanowiskach urzędniczych w jednostkach, o których mowa w art. 1 ustawy (tj. urzędzie marszałkowskim, wojewódzkich samorządowych jednostkach organizacyjnych, starostwie powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych, urzędzie gminy, w jednostkach pomocniczych gminy oraz w gminnych jednostkach i zakładach budżetowych, biurach /ich odpowiednikach/ związków jednostek samorządu terytorialnego oraz zakładów budżetowych utworzonych przez te związki, biurach /ich odpowiednikach/ jednostek administracyjnych jednostek samorządu terytorialnego), lub
b)w służbie cywilnej, lub
c) w służbie zagranicznej, z wyjątkiem stanowisk obsługi, lub
d) w innych urzędach państwowych, z wyjątkiem stanowisk pomocniczych i obsługi, lub
e) na kierowniczych stanowiskach państwowych.

3. Pożądana praktyka w służbach finansowo – księgowych jednostek sektora finansów publicznych w zakresie spraw związanych z księgowością i rachunkowością oraz pożądane wykształcenie wyższe ekonomiczne.
4. cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
5. nie być karanym za przestępstwo popełnione umyślnie,
6. posiadać znajomość przepisów dotyczących funkcjonowania samorządu gminnego,
7. posiadać znajomość kodeksu postępowania administracyjnego,
8. posiadać znajomość przepisów (ustaw i wydanych na ich podstawie aktów wykonawczych) z zakresu powierzonych obowiązków a dotyczących rachunkowości, księgowości, gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego i jednostek budżetowych, sprawozdawczości, budżetu, regulujących zasady obliczania wynagrodzeń (i ich składników), zasiłków, podstaw wymiaru emerytur i rent pracowników, przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych, podatku VAT, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, przepisów regulujących zasady ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju czy w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju, przepisów regulujących warunki ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy, przepisów dotyczących zasad inwentaryzacji środków trwałych, przepisów regulujących zasady zabezpieczenie i egzekucji należności o charakterze cywilnoprawnym.
9. posiadać znajomość obsługi komputera (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny).

Oferty kandydatów muszą zawierać:
1. podanie o pracę,
2. kwestionariusz personalny kandydata,
3. dyplom (kserokopia) ukończenia szkoły wyższej,
4. dyplomy i świadectwa ukończenia innych form podnoszenia kwalifikacji (egzaminy  zawodowe, kursy),
5. oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
6. oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na określonym stanowisku,
7. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych, Dz.U. nr 133,poz.883 z późniejszymi zmianami)

Oferty z wymaganymi dokumentami kandydaci winni składać w zamkniętych i  zaadresowanych kopertach do dnia 3 listopada 2008 roku w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego , ul.Bogumińska 4b. Na kopercie powinien być umieszczony napis: „ Nabór na stanowisko Głównej Księgowej Urzędu Miasta oraz Kierownika Biura Księgowości Budżetowej w Urzędzie Miasta Wodzisławia Śl.”. Oferty można składać osobiście lub drogą pocztową - decyduje data wpływu do kancelarii Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego.

Charakterystyka wymagań na stanowisku oraz druk kwestionariusza personalnego kandydata stanowią załączniki do niniejszego ogłoszenia i są dostępne w BIP oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta pokój nr  29.

Lista kandydatów, którzy spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze zostanie upowszechniona w Biuletynie Informacji Publicznej po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze. Lista ta będzie zawierać imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania kandydatów, w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.

Informujemy, iż pierwsza umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony tj. na okres  do 3 miesięcy.

Informacje dodatkowe o naborze można uzyskać w Urzędzie Miasta Wodzisławia Śląskiego w Referacie Kadr. Pracownikiem upoważnionym do bezpośrednich kontaktów z kandydatami jest Pani Anna Siwek nr tel. 4590407.


Prezydent Miasta 
Wodzisławia Śląskiego

/-/ Mieczysław Kieca


Załączniki
załącznik nr 2   kwestionariusz personalny.doc (28 KB)
załącznik nr 1   charakterystyka wym.odt (16.68 KB)


Osoba odpowiedzialna za treść Anna Siwek
Osoba wprowadzająca dokument Anna Siwek

Rejestr zmian dokumentu
21.10.2008    Utworzenie dokumentu. (Anna Siwek)
 

    Administracja serwisu   Redakcja  
    Informacje nieudostępnione w biuletynie
    Intrukcja użytkowania biuletynu