Podstawa prawna Art. 5 ust.1-2, Art. 7 ust.2 pkt.2 lit.a i Art. 8 ust.1-3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tj. Dz.U. 2004r. Nr 204 poz.2088 z późn. zm.) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. 2000r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.)Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 lipca 2004 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz.U. Z 2004r. Nr 159 poz. 1664)
1.WYMAGANE DOKUMENTY: -
odpis z rejestru przedsiębiorców albo z ewidencji działalności gospodarczej; -
kserokopia zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji statystycznej (REGON); -
kserokopia zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej ( NIP); -
zaświadczenie z rejestru skazanych stwierdzające niekaralność osób, o których mowa w art. 5 ust.3 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (tj. Dz.U. 2004r. Nr 204 poz. 2088 z późn. zm.); -
zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, potwierdzonego zdanym egzaminem lub wykazanie się co najmniej 5 letnią praktyką w zakresie wykonywania tego transportu (przerwa w wykonywaniu transportu drogowego nie może być dłuższa niż kolejnych 6 miesięcy z przyczyn zależnych od przedsiębiorcy); -
oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców spełniających warunki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 4 lub w art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (tj. Dz.U. 2004r. Nr 204 poz. 2088 z późn. zm.); -
wykaz pojazdów samochodowych wraz z kserokopiami krajowych dokumentów dopuszczających pojazd do ruchu, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem tych pojazdów - również dokument potwierdzający prawo do dysponowania nimi; -
oświadczenie potwierdzające spełnianie wymagań, o których mowa w art. 39a ust.1 pkt 2-4 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (tj. Dz.U. 2004r. Nr 204 poz. 2088 z późn. zm.). Do wzglądu: - oryginały kserokopii dokumentów stanowiących załączniki. II.OPŁATY: Opłata administracyjna wnoszona przed odbiorem licencji: za udzielenie licencji na okres : - 2 - 15 lat - 200 zł. - 16 - 30 lat - 250 zł. - 31 - 50 lat - 300 zł. III.TERMIN ODPOWIEDZI: Do 30 dni. IV. MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY Wydział Inwestycji Miejskich (budynek 4b, pokój 310) telefon 0324590561. Dokumenty należy złożyć w siedzibie Urzędu w Biurze Obsługi Interesanta (na parterze budynku nr 4) lub przesłać pocztą na adres Urzędu Miasta. V.TRYB ODWOŁAWCZY : Odwołanie się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Prezydenta Miasta ( odwołanie składa się w Kancelarii ). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. IV. UWAGI: W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w kancelarii lub sekretariacie wydziału prowadzącego sprawę. ---------------------------------------- Upewnij się ,że otrzymałeś(aś) potwierdzenie przyjęcia Twojego wniosku z nadanym sprawie „ unikalnym numerem porządkowym” !!! W ewentualnej, dalszej korespondencji z Urzędem Miejskim w Wodzisławiu Śl., w powyższej sprawie powołuj się zawsze na ten numer !!! |