Zgłoszenie instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne. Miejsce załatwienia sprawy: Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej (budynek 4b, pokój nr 315), tel 4590 449 Zgłoszenie należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Wodzisławia Śl. Zgodnie z art. 152 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 15 lutego 2008r. nr 25 poz. 150 z pózn. zm.) instalacja, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogąca negatywnie oddziaływać na środowisko, podlega zgłoszeniu organowi ochrony środowiska. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010r. w sprawie zgłoszenia instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne (Dz. U. nr 130 poz. 879) zgłoszeniu organowi ochrony środowiska podlegają instalacje radiokomunikacyjne, radionawigacyjne i radiolokacyjne, których równoważna moc promieniowana izotropowo wynosi nie mniej niż 15 W, emitujące pola elektromagnetyczne o częstotliwościach od 30 kHz do 300 GHz. Prezydentowi Miasta podlegają zgłoszenia instalacji używanych w służbie radiokomunikacyjnej amatorskiej. W przypadku zwykłego korzystania ze środowiska przez osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami prezydent miasta jest właściwy w sprawach przyjmowania zgłoszeń, o których mowa w art. 152 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska. Opłatę skarbową w wysokości 120,00PLN można wnieść w kasie Urzędu Miasta lub bezgotówkowo na rachunek Urzędu Miasta: ING Bank Śląski 38 1050 1070 1000 0023 1455 3385 w tytule podając "OPŁATA SKARBOWA ZA ...........”. Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej należy dołączyć do zgłoszenia w chwili jego złożenia. |