Miasto Wodzisław Śląski na podstawie uchwały Nr XLV/441/10 Rady Miejskiej Wodzisławia Śląskiego z dnia 29 kwietnia 2010 r. w sprawie trybu udzielania dotacji, sposobu ich rozliczania i sposobu kontroli wykonywania zadań, dla osób fizycznych ze środków budżetu Miasta, w tym pochodzących z wpływów z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska i administracyjnych kar pieniężnych za przekroczenia lub naruszenia wymogów korzystania ze środowiska realizuje zadanie dofinansowania do likwidacji materiałów budowlanych zawierających azbest. Do korzystania z dofinansowania uprawnione są osoby fizyczne będące właścicielami lub posiadaczami innego tytułu prawnego do budynku mieszkalnego jednorodzinnego, innych obiektów budowlanych (w tym również mieszkalnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej na powierzchni nie większej niż 30% powierzchni całkowitej budynku). Osoba ubiegająca się o dofinansowanie utylizacji materiałów budowlanych zawierających azbest powinna złożyć wniosek do dnia 15 września roku poprzedzającego wykonanie zadania. Dofinansowanie przyznawane będzie wg kolejności zgłoszeń, w miarę posiadanych środków finansowych. Likwidacja materiałów budowlanych zawierających azbest finansowana jest w następujących proporcjach: Rozbiórkę dachu, odbiór oraz transport azbestu przeprowadza firma wyłoniona w przetargu, przeprowadzonym przez Urząd Miasta Wodzisławia Śl., zgodnie z Ustawą o zamówieniach publicznych. Jedynie prace przeprowadzone przez tę firmę mogą być dotowane. Wymiana pokrycia dachowego wykonana przez właściciela we własnym zakresie nie podlega dotacji. Miejsce załatwienia sprawy Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej (budynek nr 4a, pokój nr 301), telefon 324590450. Dokumenty należy złożyć w siedzibie Urzędu, w Biurze Obsługi Klienta (na parterze budynku nr 4 b) lub przesłać pocztą na adres Urzędu Miasta. |