Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Wodzisławia Śląskiego
 
kontakt | strona główna
Mapa serwisu
      Rejestr zmian Rejestr spraw
 
 
  Wyszukiwanie zaawansowane        Statystyka odwiedzin: 4270283

  Menu przedmiotowe
  Jak załatwić sprawę w Urzędzie Miasta /  Urząd Stanu Cywilnego
Tytuł dokumentu: Rejestracja zgonów
Data utworzenia: 28.06.2007
Data na dokumencie:
Symbol dokumentu:
Typ dokumentu:

 



Urząd Miasta Wodzisław Śląski

ul. Bogumińska 4

tel. +48 (32) 4590460

fax: +48 (32) 7218703

e-mail: kancelaria @ um.wodzislaw.pl

strona internetowa: www.wodzislaw-slaski.pl

USC

Informacja o usłudze


Rejestracja zgonów

Wymagane

wnioski

pisemne zgłoszenie zgonu wystawione przez lekarza stwierdzającego zgon lub zakład służby zdrowia oraz dowód osobisty osoby zmarłej. W przypadku posiadania przez osobę zmarłą paszportu lub prawa jazdy należy w/w dokumenty dostarczyć do USC.

Wymagane

załączniki

dowód osobisty osoby zmarłej. W przypadku posiadania przez osobę zmarłą paszportu lub prawa jazdy należy w/w dokumenty dostarczyć do USC.

Dokumenty

do wglądu

dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon

Opłaty

Opłata skarbowa:

Po zgłoszeniu zgonu Urząd Stanu Cywilnego w tym samym dniu wydaje 3 odpisy skrócone aktu które są zwolnione z opłaty skarbowej.

Dodatkowe dokumenty podlegają opłacie skarbowej:

- odpis skrócony 22zł

- odpis zupełny 33zł

- odpis wielojęzyczny (międzynarodowy) 22zł.

Opłatę skarbową za dokumenty można uiścić:

- na miejscu - u inkasenta w Urzędzie Stanu Cywilnego w Wodzisławiu

Śląskim (ul.Kubsza 2),

- w kasie Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego (ul.Bogumińska 4),

- wpłacając odpowiednią kwotę na rachunek Urzędu Miasta Wodzisławia

Śląskiego

Nr konta:Bank Pekao SA 67 1240 4357 1111 0010 3970 8909

Inne opłaty:

brak

Termin załatwienia sprawy

dokonywane jest niezwłocznie w chwili zgłoszenia się do urzędu

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Stanu Cywilnego 

44-300 Wodzisław Śląski,

ul. Płk.Ks.Wilhelma Kubsza 2

tel.455 28 94, tel./fax 455 34 65

e-mail: usc@um.wodzislaw.pl

Tryb odwoławczy

Odmowa sporządzenia aktu zgonu dokonywana jest w formie decyzji. Od decyzji tej przysługuje odwołanie do Wojwody Śląskiego w Katowicach w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji. Odwołanie należy złożyć w Urzedzie Stanu Cywilnego w Wodzisławiu Śląskim ul.Płk.ks. Wilhelma Kubsza 2. Złożenie odwołania zwolnione jest od opłaty skarbowej.

Podstawa prawna

Art. 66-68 ustawy z dnia 29 września 1986 roku Prawo o aktach stanu

cywilnego (Dz. U. Z 2004r. Nr 161, poz. 1688 ).

Uwagi

Zgon osoby należy zgłosić w ciągu trzech dni od dnia zgonu według miejsca zdarzenia.

Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu. Zgon mogą zgłosić:

małżonek lub dzieci zmarłego,najbliżsi krewni lub powinowaci,osoby zamieszkałe w lokalu w którym nastąpił zgon,osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,administrator domu w którym nastapił zgon,jeżeli zgon nastąpił w szpitalu lub innym zakładzie do zgłoszenia zgonu jest zobowiązany szpital lub zakład.



Załączniki
Brak załączników w dokumencie.

Osoba odpowiedzialna za treść Sylwia Czech-Pietraszkiewic
Osoba wprowadzająca dokument Sylwia Czech-Pietraszkiewic

 Rejestr zmian dokumentu
30.03.2012    Edycja dokumentu (Sylwia Czech-Pietraszkiewic)
 

    Administracja serwisu   Redakcja  
    Informacje nieudostępnione w biuletynie
    Intrukcja użytkowania biuletynu