Miejsce załatwienia sprawy: Wydział Spraw Obywatelskich budynek 4b, pokój nr 217, nr telefonu 0324590518 Kto może załatwić sprawę: Stowarzyszenia i organizacje posiadające osobowość prawną albo komitety organizowane dla przeprowadzenia określonego celu. Formularz wniosku:
Wniosek o wydanie pozwolenia należy sporządzić własnoręcznie.Wypełniony wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w kancelarii Urzędu Miasta. Wymagane dokumenty (załączniki): 1. aktualny wyciąg z rejestru sądowego; 2. statut organizacji lub akt organizacyjny komitetu. Opłaty: Opłata za wydanie decyzji wynosi 82 zł.Opłatę należy uiścić w kasie UM (budynek 4b, parter) lub na konto Urzędu Miasta: Bank Pekao SA nr: 67 1240 4357 1111 0010 3970 8909 Termin załatwienia sprawy: Do 1 miesiąca. Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Wodzisławia Śląskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Podstawa prawna:
- Ustawa o zbiórkach publicznych z dnia 15 marca 1933 r. (Dz. U. Nr 22, pozycja 162 z późniejszymi zmianami);
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 listopada 2003 r. w sprawie sposobów przeprowadzenia zbiórek publicznych oraz zakresu kontroli nad tymi zbiórkami (Dz. U. Nr 199, poz. 1947 z późn. zm.).
- Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
Uwagi: Wniosek o wydanie pozwolenia musi zawierać m.in.: dokładne określenie nazwy i adresu siedziby organizatora zbiórki, dokładne i precyzyjne określenie celu zbiórki, plan organizacyjny zbiórki (termin, teren i sposób przeprowadzenia zbiórki), osobę odpowiedzialną za przeprowadzenie zbiórki. Pod wnioskiem powinny być umieszczone podpisy osób upoważnionych do reprezentowania organizacji; Cel zbiórki nie może być sprzeczny z prawem, powinien być zgodny ze statutem lub aktem organizacyjnym wnioskodawcy (przy czym nie może to być określenie np.: “cele statutowe”). |