Miejsce załatwiania spraw: Wydział Spraw Obywatelskich,Referat Ewidencji Ludności, budynek 4b, I piętro, nr telefonu : 0324590518 Wymagane dokumenty: -
Wniosek o wymeldowanie złożone przez osobę wnoszącą (właściciela, najemcę lokalu, głównego lokatora). -
Dowód osobisty. -
Tytuł prawny do lokalu (akt notarialny, aktualny wyciąg z księgi wieczystej, decyzja o przydziale lokalu lub umowa najmu). Sposób załatwienia sprawy: Prowadzenie postępowania administracyjnego. Opłaty: Opłata skarbowa za wydaną decyzję administracyjną - 10 zł. Opłatę należy uiścić w kasie UM (budynek 4b, parter) lub na konto Urzędu Miasta: Bank Pekao SA nr: 67 1240 4357 1111 0010 3970 8909
Termin załatwienia sprawy: 1 do 2 miesięcy, sprawy szczególnie skomplikowane powyżej 3 miesięcy (gdy trzeba wyznaczyć kuratora dla osoby nieobecnej). Tryb odwoławczy: Odwołanie składa się do Wojewody Śląskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Wodzisławia Śląskiego. Odwołanie składa się w kancelarii Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego. Inne wskazówki: Podanie powinno zawierać informacje: kogo wymeldować, z jakiego adresu, od kiedy dana osoba nie zamieszkuje, uzasadnienie żądania wymeldowania, aktualny adres pobytu osoby, która ma być wymeldowana (jeśli jest znany). Podstawa prawna: -
Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych z dnia 10 kwietnia 1974r. – tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz.993 z późn. zm. -
Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 27 maja 2002 r. sygn. akt K 20/01(Dz. U.z 2002r. Nr 78 poz. 716) |