Miejsce załatwiania spraw: Biuro Obsługi Klienta Wydziału Spraw Obywatelskich, budynek 4b,I piętro, nr telefonu : 0324590519 Wymagane dokumenty: -
Druk „Zgłoszenie pobytu stałego” lub „Zgłoszenie pobytu czasowego ponad 3 miesiące” zawierający potwierdzenie pobytu w lokalu, podpis wynajmującego, najemcy, osoby, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu lub właściciela lokalu. -
Dowód osobisty. -
Wojskowy dokument osobisty (książeczka wojskowa lub potwierdzenie zgłoszenia się do rejestracji przedpoborowych). -
Odpis skrócony aktu urodzenia dla osób niepełnoletnich. -
Zaświadczenie o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego. Sposób załatwienia sprawy: Wydanie potwierdzenia zameldowania. Opłaty: Czynności meldunkowe nie podlegają opłacie skarbowej. Termin załatwienia sprawy: Niezwłocznie po przedłożeniu dokumentów. Inne wskazówki: Przy wykonywaniu czynności zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu, akt notarialny, wyciąg z księgi wieczystej, decyzja o przydziale lokalu. Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu. Podstawa prawna: -
Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych z dnia 10 kwietnia 1974r. – tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz.953 z późn. zm. -
Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 27 maja 2002 r. sygn. akt K 20/01(Dz. U.z 2002r. Nr 78 poz. 716) |